V tomto článku si ukážeme, jak vytvořit kampaň, a vysvětlíme si detaily nastavení.

Jak začít?

V menu vybereme Kampaně a klikneme na všechny kampaně. Poté klikneme na +Nový a vytvoříme si tak svou první kampaň.

Detaily

Nyní se nacházíte na hlavní stránce detailů Vaší kampaně. Funkce každé zvýrazněné kategorie naleznete níže:

  • Typ – Standardní nebo automatická. Jaký je mezi nimi rozdíl naleznete zde.
  • Skupina – Skupina, do jaké bude kampaň přiřazena. Skupiny kampaní si můžete vytvořit dle tohoto návodu.
  • Seznam – Jakému seznamu bude kampaň odeslána. Seznamy jsme tvořili v tomto článku.
  • Segment – Výběr segmentu není povinný, avšak v určitých případech přijde vhod (např. výběr reklamního sdělení pouze pro ženy). Jak segment vytvořit se můžete dočíst v tomto návodu.
  • Skupinové odesílání – Pomocí použití skupinového odesílání se vyhnete duplicitnímu odesílání kampaně stejnému odběrateli, který se nachází zároveň ve více seznamech/segmentech.

Poté můžete kliknout na uložit a přejít na další krok.

Nastavení

Nyní se nacházíte na stránce nastavení.

  • Odesílatel – E-mail, ze kterého se bude odběrateli ukazovat odeslání kampaně.
  • Odpovědět na – E-mail, na který Vás odběratel v případě potřeby bude kontaktovat.
  • Předmět – Předmět e-mailu, který se bude odběrateli zobrazovat.
  • Ve volbách kampaně můžete nastavit, aby se kampaň odeslala určitému počtu náhodně vybraných odběratelů.
  • Předhlavička (preheader) – Do předhlavičky můžete napsat krátký úryvek, pokud chcete, aby se vedle předmětu objevoval nějaký kratší titulek namísto textu, který bude kampaň obsahovat.

V další části nastavení kampaně můžete nastavit možnosti jejího sledování a také možnost A/B testování předmětu kampaně. A/B testování vysvětlujeme v samostatném článku. Kliknutím na tlačítko Zobrazit více nastavení se dostanete k rozšířeným možnostem nastavení. Zde můžete např. nastavit, že se kampaň odešle pouze odběratelům, kteří otevřeli nebo naopak neotevřeli předchozí kampaň, nebo že po otevření kampaně dojde k přesunutí nebo zkopírování odběratele do jiného seznamu.

Poté, co nastavení kampaně uložíte, přejdete k nastavení šablony. Další část návodu tvorby kampaně naleznete v článku Tvorba kampaně – 2. část.