V minulém článku jsme si ukázali, jak kampaň vytvořit a jaké zvolit nastavení. Nyní se v dalším kroku podíváme na to, jak nastavit šablonu, kampaň úspěšně odeslat a jaké statistiky je možné po odeslání sledovat.

Šablona

Jak již bylo zmíněno, po nastavení kampaně se dostanete do další fáze, a tou je nastavení šablony kampaně. Šabloně emailu jsme se věnovali v ostatních článcích. Zde si stručně zopakujeme, co zvýrazněné možnosti umožňují.

  • Název šablony – Zvolte název, jak se šablona bude jmenovat.
  • Načíst HTML z URL adresy – Přes odkaz nahrajte šablonu z URL adresy, kde se nachází. Zvolením nahrání prostého textu zamezíte zobrazení vizualizace šablony a dojde k zobrazení prostého textu.
  • Nahrát šablonu – Šablonu můžete nahrát přímo z počítače (nahrávejte výhradně ve formátu ZIP).
  • Změnit/vybrat šablonu – Šablonu můžete vybrat z již vytvořených či naimportovaných šablon v galerii.

Je mnoho způsobů, jak šablonu vytvořit:

Pozor! Do obsahu kampaně je nutno vložit značku pro odhlášení z odběru [UNSUBSCRIBE_URL]. Podrobný návod naleznete v návodu práce s kampaní – odhlášení z odběru.

Pro pokračování klikněte na tlačítko pod editorem, uložte šablonu a pokračujte na další krok.

Potvrzení 

U položky Datum odeslání stanovte čas, ve který si přejete kampaň odeslat. V našem případě jsme zvolili Standardní kampaň. Pokud by jste si zvolili Autoresponder, měli byste zde další možnosti, kdy chcete kampaň odeslat, např. po přihlášení zákazníka k odběru.

Případně můžete nastavit pokročilé opakování, pokud si přejete danou kampaň odesílat v daný den a ve stejný čas. Níže máte rekapitulaci zadaných údajů. Poté již můžete kliknout na Odeslat kampaň.

Nyní se Vám zobrazí kampaň a její stav. Vedle červeného obdélníku vidíte základní statistiky, zda kampaň byla doručena, otevřena a procentuální míru otevření.

Statistiky kampaně

Každá odeslaná kampaň má své Statistiky. Ty slouží k tomu, abyste viděli, kolik odběratelů Vaši kampaň (e-mail) otevřelo a kolikrát k otevření došlo. Na základě těchto dat je možné analyzovat, zda má smysl danému odběrateli adresovat více kampaní, jelikož je možné vidět, zda ho Vaše emaily zajímají, či nikoliv.

Další články v kategorii Práce s kampaní najdete zde.