V minulém článku jsme si ukázali, jak kampaň vytvořit a jaké zvolit nastavení. Nyní se v dalším kroku podíváme na to, jak nastavit šablonu, kampaň úspěšně odeslat a jaké statistiky je možné po odeslání sledovat.
Šablona
Jak již bylo zmíněno, po nastavení kampaně se dostanete do další fáze, a tou je nastavení šablony kampaně. Šabloně emailu jsme se věnovali v ostatních článcích. Zde si stručně zopakujeme, co zvýrazněné možnosti umožňují.
- Název šablony – Zvolte název, jak se šablona bude jmenovat.
- Načíst HTML z URL adresy – Přes odkaz nahrajte šablonu z URL adresy, kde se nachází. Zvolením nahrání prostého textu zamezíte zobrazení vizualizace šablony a dojde k zobrazení prostého textu.
- Nahrát šablonu – Šablonu můžete nahrát přímo z počítače (nahrávejte výhradně ve formátu ZIP).
- Změnit/vybrat šablonu – Šablonu můžete vybrat z již vytvořených či naimportovaných šablon v galerii.
Je mnoho způsobů, jak šablonu vytvořit:
- Vytvořit ji v Drag&Drop editoru
- Vytvořit ji ve WYSIWYG a HTML editoru
- Dále je možnost šablonu vytvořit za použití jiných nástrojů. My doporučujeme nástroj Beefree.
Pozor! Do obsahu kampaně je nutno vložit značku pro odhlášení z odběru [UNSUBSCRIBE_URL]. Podrobný návod naleznete v návodu práce s kampaní – odhlášení z odběru.
Pro pokračování klikněte na tlačítko pod editorem, uložte šablonu a pokračujte na další krok.
Potvrzení
U položky Datum odeslání stanovte čas, ve který si přejete kampaň odeslat. V našem případě jsme zvolili Standardní kampaň. Pokud by jste si zvolili Autoresponder, měli byste zde další možnosti, kdy chcete kampaň odeslat, např. po přihlášení zákazníka k odběru.
Případně můžete nastavit pokročilé opakování, pokud si přejete danou kampaň odesílat v daný den a ve stejný čas. Níže máte rekapitulaci zadaných údajů. Poté již můžete kliknout na Odeslat kampaň.
Nyní se Vám zobrazí kampaň a její stav. Vedle červeného obdélníku vidíte základní statistiky, zda kampaň byla doručena, otevřena a procentuální míru otevření.
Statistiky kampaně
Každá odeslaná kampaň má své Statistiky. Ty slouží k tomu, abyste viděli, kolik odběratelů Vaši kampaň (e-mail) otevřelo a kolikrát k otevření došlo. Na základě těchto dat je možné analyzovat, zda má smysl danému odběrateli adresovat více kampaní, jelikož je možné vidět, zda ho Vaše emaily zajímají, či nikoliv.
Další články v kategorii Práce s kampaní najdete zde.