V minulém článku jsme si ukázali, jak kampaň vytvořit a jaké zvolit nastavení. Nyní se v dalším kroku podíváme na to, jak nastavit šablonu, kampaň úspěšně odeslat a jaké statistiky je možné po odeslání sledovat.

Šablona

Jak již bylo zmíněno, po nastavení kampaně se dostanete do další fáze, a tou je nastavení šablony kampaně. Šabloně emailu jsme se věnovali v ostatních článcích. Zde si stručně zopakujeme, co zvýrazněné možnosti umožňují.

  • Název šablony – Zvolte název, jak se šablona bude jmenovat.
  • Načíst HTML z URL adresy – Přes odkaz nahrajte šablonu z URL adresy, kde se nachází. Zvolením nahrání prostého textu zamezíte zobrazení vizualizace šablony a dojde k zobrazení prostého textu.
  • Nahrát šablonu – Šablonu můžete nahrát přímo z počítače (nahrávejte výhradně ve formátu ZIP).
  • Změnit/vybrat šablonu – Šablonu můžete vybrat z již vytvořených či naimportovaných šablon v galerii.

Je mnoho způsobů, jak šablonu vytvořit:

Pozor! Do obsahu kampaně je nutno vložit značku pro odhlášení z odběru [UNSUBSCRIBE_URL]. Podrobný návod naleznete v návodu práce s kampaní – odhlášení z odběru.

Pro pokračování klikněte na tlačítko pod editorem, uložte šablonu a pokračujte na další krok.

Potvrzení 

U položky Datum odeslání stanovte čas, ve který si přejete kampaň odeslat. V našem případě jsme zvolili Standardní kampaň. Pokud by jste si zvolili Autoresponder, měli byste zde další možnosti, kdy chcete kampaň odeslat, např. po přihlášení zákazníka k odběru. Případně můžete nastavit pokročilé opakování, pokud si přejete danou kampaň odesílat v daný den a ve stejný čas. Níže máte rekapitulaci zadaných údajů. Poté již můžete kliknout na Odeslat kampaň.

Nyní se Vám zobrazí kampaň a její stav. Vedle červeného obdélníku vidíte základní statistiky, zda kampaň byla doručena, otevřena a procentuální míru otevření.

Statistiky kampaně

Každá odeslaná kampaň má své Statistiky. Statistiky slouží k tomu, aby jste viděli, kolik odběratelů Vaši kampaň (e-mail) otevřelo a kolikrát k otevření došlo. Na základě těchto dat je možno analyzovat, zda má smysl danému odběrateli adresovat více kampaní, jelikož je možno vidět, zda ho Vaše emaily zajímají, či nikoliv.

Ve videu níže se můžete podívat, jak vypadá tvorba celé kampaně: