V dnešním článku si ukážeme, jak pracovat se statistikou kampaně.

Adresáti

  • vyberte si kampaň, kterou chcete vyhodnotit a klikněte na ni.

  • v první části můžete vidět základní přehled kampaně, jako je název, počet adresátů, předmět, nebo poslední otevření kampaně.
    • pokud kliknete na počet adresátů, uvidíte úspěšnost odeslaných emailů.

Detaily

  • V detailech naleznete užitečné informace, jako je online náhled kampaně nebo zda byla kampaň některým z odběratelů přeposílána.
    • Pokud kliknete na „Zobrazit“ v kolonce online verze, můžete vidět náhled vaší kampaně.

Míra kliknutí, otevření a odmítnutí

  • V  této části můžete vyhodnotit úspěšnost kampaně ze strany kliknutí na odkazy, otevření emailů, či kolika odběratelům a proč kampaň nebyla doručena.

Míru odmítnutých emailů (neexistujících, chybných, atp.) je nutné mít pod 5%. Jinak bude váš učet pozastaven.

Míru obtěžujících emailů (SPAM) je nutné mít pod 0,5%. Jinak bude váš účet pozastaven.

Top domény pro všechna otevření a prokliky

  • V této důležité části se dozvíte, které emailové klienty odběratelé užívají.

Lokality otevření kampaně

  • zde vidíte země, kde se emailová kampaň otevřela. V další části se dozvíte dokonce i kraj v České republice, což je výborný nástroj pro budoucí cílení dalších kampaní.

Odběratelé otevírají informace na základě jejich uživatelského klienta.

  • v této části najdeme další důležitou informaci o odběratelích – z jakých zařízení je kampaň otevírána.
    • tato informace vám pomůže v dalším cílení kampaní, neboť pokud budete vědět, že 80% odběratelů užívá pro zobrazení kampaně mobilní zařízení, tak pro ně můžete cílit šablony, které budou pro mobilní zařízení atraktivnější.
  • také se zde dozvíte, jaké operační systémy odběratelé použili – např. Windows, Linux, Android, iOS apod.
  • další informací, kterou zde vyčtete, je, z jakého prohlížeče adresáti kampaň otevřeli – např. Chrome, Firefox apod.

Odkazy s nejvíce prokliky

  • díky informacím v této části dokážete vyhodnotit, jak odběratelé reagují na zasazení odkazů v kampani, nebo zda byl odkaz pro ně dostatečně atraktivní, aby na něj klikli.

Mapa aktivit

  • Toto je poslední část statistiky. Zde se dozvíte bližší informace o lokalitě adresátů, např. kraj, či město odběratele. Pomocí této informace dokážete ještě efektivněji cílit kampaně.

statistika emailingu