V dnešní části manuálu se podíváme na to, jak vytvořit svůj první seznam s kontakty. Přihlašte se ke svému účtu, na Nástěnce si rozklikněte v levém horním rohu menu položku Seznamy. Z obsahu vyberete podkategorii Seznamy.

Na stránce se objeví tlačítko Vytvořte svůj první seznam. V pravém horním rohu klikněte na +Nový.

Seznamy slouží k rozlišení vašich odběratelů. Abyste nemuseli při odesílání kampaní hledat v dlouhém počtu odběratelů, odběratele od sebe díky seznamům snadno rozlišíte. Můžete tedy vytvořit tolik seznamů, kolik potřebujete ke kategorizaci vašich odběratelů. Seznamy si můžete vytvořit např. pro odběratelé blogu, předplatitele apod.

Nyní se na stránce nachází dvě tabulky rozdělené na Hlavní data a Výchozí nastavení. Tabulku Hlavní data budete muset celou vyplnit. Do kolonky Jméno zadejte název, kterým byste chtěli svůj seznam pojmenovat. Tento název uvidíte pouze vy. Vaše vytvořené kampaně budete tedy adresovat všem předplatitelům, které budete mít v tomto seznamu. Kolonka Popis slouží hlavně vám, abyste seznam díky krátkému popisu lehce rozeznali od ostatních. Také zde můžete zvolit Opt-in a Opt-out, k čemu slouží a co dělají, máte stručně vysvětleno při kliknutí levým tlačítkem myši v řádku. Pokud chcete přidat URL přesměrování, můžete to udělat v polích Odb. nenalezl přesměrování a Odb. existuje přesměrování, kde je také stručně popsána nápověda.

Tabulka Výchozí nastavení bude předvyplněná díky údajům, které jste si nastavili ve svém účtu. Pokud si přejete, aby kampaň odcházela z jiné e-mailové adresy, než je předem nastavený, jednoduše ho změňte v poli E-mail odesílatele. Pamatujte, že email odesilatele musí jít z ověřené domény, jinak nebude fungovat double opt-in double opt-out. Pole E-mail odpovědi slouží pro e-mailovou adresu, na kterou si přejete přijímat odpovědi od odběratele, pokud by na vaši kampaň reagoval. Tabulku Oznámení si nastavíte podle toho, zda si přejete být informování na e-mail, který zadáte níže o přihlášení či odhlášení odběratele k seznamu.

Pokud se dostanete níž, dostanete se na tabulku Detaily společnosti. Zde by měly být vaše údaje vyplněné v případě, že jste informace vyplnili už na svém na svém profilu. Pokud jste informace nevyplnily podle předešlého návodu, je nutné vyplnit veškeré řádky označené hvězdičkou. Recaptcha slouží k ověřování, zda uživatel není robotem. Jeho vyplnění je na vašem uvážení. Nyní klikněte na Uložit změny.

Rozklikněte si v menu Seznamy. Po rozkliknutí byste již měli vidět svůj nově vytvořený seznam.

Manuál k tvorbě seznamů jsme pro vás připravili také formou videa: