Nezaměřujte se pouze na prodejní newslettery, buďte kreativní a doručte odběratelům i další zajímavější a hodnotnější obsah (návody, tipy, články atd.). V našem článku vám ukážeme pár tipů na to, jak zpestřit váš obsah a zároveň cílit na odběratele, kteří o něj mají zájem.
Dejte odběratelům na výběr
Přizpůsobte přihlašovací formulář tak, aby si odběratel mohl vybrat, jaký obsah mu bude doručován. Pomocí vlastních polí můžete dát odběratelům na výběr z jednotlivých rozesílek (newsletter, blog,…) a následně si tyto odběratele segmentovat a zasílat jim takový obsah, který si sami při přihlášení zvolili. Ideální variantou pro toto rozdělení jsou pole s mnohonásobným výběrem nebo seznam zaškrtávacích polí. Na to, jak tato pole vypadají v přihlašovacím formuláři, se můžete podívat v jednom z minulých návodů, který je zaměřený na jednotlivá vlastní pole. Po vytvoření přihlašovacího formuláře už stačí odběratele pouze rozdělit do segmentů, díky kterým obdrží pouze zvolený obsah.
Vytvářejte s uživateli pozitivní vztah
Pozitivní vztah s vašimi odběrateli je nedílnou součástí úspěšného e-mail marketingu. Získání důvěry však není pouze o přidání oslovení do vašich e-mailů, ale o dlouhodobé komunikaci a maximální personalizaci. Popřejte klientům k svátku nebo k narozeninám, poděkujte jim za využívání vašich služeb a nebo pošlete přání k úspěšnému vstupu do nového roku. K takové rozesílce můžete připojit slevový kód na nějakou z vašich služeb či produktů nebo nějaký jiný benefit, který vaše odběratele jistě potěší.
Blog
Další možností, jak předávat zajímavý obsah, je blog, díky kterému můžete zaujmout i získat nové zákazníky. Blog navíc může pomoct k tomu, že se uživatelé budou na váš e-shop vracet. Podělte se se svými zákazníky o novinky, které pro ně připravujete, nebo pro ně vytvořte souhrn tipů na to, jak používat určitý produkt. Sdělit jim můžete také zkušenosti nebo zážitky. Využívejte obrázky, videa nebo odkazy, aby článek čtenáře zaujal a nejednalo se pouze o dlouhý text. V článku navíc můžete čtenářům nabídnout možnost přihlášení se k odběru podobných novinek, a získat tak nové odběratele do vaší databáze kontaktů.